№ 5 ПОВІДОМЛЕННЯ
про проведення громадського обговорення щодо кандидатури старости
в Лозуватському старостинському окрузі
Шполянської міської об’єднаної територіальної громади
Шполянська міська рада ОТГ повідомляє, що відповідно до розпорядження міського голови від 24.02.2023 № 31-р «Про створення комісії та затвердження інформаційного повідомлення щодо громадського обговорення кандидатури старости в Лозуватському старостинському окрузі», оголошується прийом заяв та необхідних документів кандидатів на посаду старости вищезазначеного округу.
Прийом документів здійснюється з 01.03.2023 по 15.03.2023 за адресою: Черкаська область, Звенигородський район, м. Шпола, вул. Лозуватська, 59, (приміщення Шполянської міської ради, каб.36) щоденно, з понеділка по четвер з 8-00 год. до 17-00 год., у п’ятницю з 8-00 год. до 16-00 год., субота, неділя – вихідні дні.
Кандидати на посади старости подають до Шполянської міської ради ОТГ такі документи:
Інші документи передбачені законодавством України.
Громадське обговорення (опитування) щодо кандидатури старости в Лозуватському старостинському окрузі буде проведено з 17.03.2023 по 28.03.2023 в с.Лозуватка.
№ 4. Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення щодо зміни типу Надточаївської гімназії Шполянської міської ради об’єднаної територіальної громади Черкаської області у Надточаївську початкову школу Шполянської міської ради об’єднаної територіальної громади Черкаської області (опубліковано 26.05.2022)
Щорічно освітніми експертами Програми “U-LEAD з Європою” розраховується індекс фінансової спроможності шкільної освітньої мережі територіальних громад, який показує, наскільки реальна мережа громад відповідає моделі, фінансування якої забезпечує держава. На сьогодні Надточаївська школа не відповідає вимогам щодо наповнюваності класів, яка для нашої громади на 2022 рік розрахована на рівні 14,5 учнів. Розрахункова наповнюваність класів визначається з урахуванням кількості населення та щільності його проживання і є основною складовою у розрахунку субвенції з державного бюджету, яка передбачена, виключно, на заробітну плату педагогічних працівників. Тобто, освітня субвенція до бюджету Шполянської громади надходить тільки на ті класи, де наповнюваність становить більше 14,5 учнів. Всі інші класи з кількістю менше 14,5 учнів утримуються за рахунок власного бюджету громади.
Зараз в Надточаївській школі навчається 30 учнів: В першому класі – 4 учні, в другому класі – 2, третьому класі – 4, четвертому класі – 5, п’ятому класі – 2, шостому класі – 5, у сьомому-2, восьмому, девятому – по 3 учнів у кожному. У основній школі лише 4 та 6 клас відповідає мінімальному рівню наповнюваності. Для того щоб Надточаївська школа відповідала вимогам по наповнюваності класів, загальна кількість учнів у школі повинна становити не менше 130 учнів. Враховуючи те, що державна освітня субвенція покриває лише заробітну плату педагогічного персоналу, громада за рахунок місцевого бюджету фінансує комунальні послуги та утримання технічного персоналу. Варто зауважити, що ОТГ витрачає значні кошти на опалення напівпорожніх приміщень школи, які для прикладу, громаді ефективніше спрямувати на проекти розвитку чи енергоефективні заходи.
Значна видаткова частина бюджету Шполянської територіальної громади використовується на забезпечення надання освітніх послуг. Вартість утримання одного учня в Надточаївській школі становить понад 62 278 грн. на рік (до розрахунку взято заробітну плату працівників, оплату енергоносіїв, придбання предметів та матеріалів, оплата послуг та інше). В той же час, в середньому по громаді, видатки на одного учня становлять близько 37 436 грн. на рік.
Дійсно, кошти, що витрачаються на утримання Надточаївської школи, а це 2 677 973 грн. в рік, з яких 2 423 278 грн. в рік іде на оплату праці, можна використати на покращення соціальної сфери, придбання сучасного обладнання для амбулаторії, або ж витратити їх на розвиток інфраструктури села, співфінансування соціальних проектів тощо.
Головне у закладі освіти – це якість знань, рівень підготовки учнів, вміння набувати навиків спілкування в колективі однолітків, вчитися здобувати лідерські навики, мати можливість повноцінного розвитку своїх здібностей та творчої майстерності. Бо тільки у конкурентному учнівському середовищі у дітей є мотивація до кращих результатів у навчанні.
Педагогічні працівники, що працюють у малокомплектних школах суттєво програють своїм колегам з тих загальноосвітніх закладів громади, де у класах середня наповнюваність відповідає нормативним вимогам, адже однією із проблем таких шкіл є викладання декількох фахових предметів одним вчителем одночасно.
Але у Надточаївській школі є ще одна проблема – учні основної школи, тобто, п’ятого, сьомого класу – 2 учні, восьмого, дев’ятого класу – 3 учні, навчаються за індивідуальною формою. Відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту» і до фінансових нормативів, якщо в класі менше 5 дітей, діє індивідуальна форма навчання — це один із способів навчальної діяльності, який забезпечується педагогічними працівниками за місцем проживання учнів (удома). Проте навчаючись на індивідуальній формі дитина у 4-5 разів більше втрачає навчальні години, ніж у класі з більшою наповнюваністю. Як правило, протягом тижня у школі учень працює на 32 уроках, а при індивідуальному навчанні усі предмети викладаються на 8 уроках.
Тож, учні Надточаївської школи п’ятого, сьомого, восьмого, дев’ятого класів мають навчатися по одній або по дві години у день. І кожна година ділиться по 10 – 15 хвилин на окремий предмет: 10 хвилин української мови, 10 хвилин математики, 10 хвилин фізкультури, 10 хвилин хімії, 10 хвилин іноземної мови і т. д. Не рятує і те, що вчителі, порушуючи чинне законодавство щодо організації індивідуальної форми навчання, проводять навчальні заняття групуючи учнів одного класу.
Чому ми свідомо позбавляємо учнівську молодь с. Надточаївка можливості подискутувати зі своїми однокласниками на уроках історії, відчути командний дух під час гри у футбол, обговорити результати дослідницької діяльності на уроках хімії, біології, створювати спільні навчальні проекти на уроках англійської мови? Що скажуть два-три учні одного класу Надточаївської школи про все це?
Ті батьки, які прагнуть забезпечити успішне майбутнє своїх дітей створюють їм можливість навчатися у навчальних закладах, де впевнені, що їх діти зможуть здобути якісні знання.
На сьогодні єдиним оптимальним завданням у вирішенні проблеми малокомплектності Надточаївської гімназії є зміна типу даного закладу у початкову школу. Таким чином, ми збережемо приміщення, молодші школярі навчатимуться поруч з домівками, вчителі початкових класів працюватимуть у звичних умовах. Учнів 5-9 класів даного навчально-виховного комплексу планується підвозити до Сигнаївської школи шкільним автобусом. Вивчається питання працевлаштування вчителів в школах громади.
Пропозиції (зауваження) учасників громадського обговорення подаються у письмовій чи усній формі, надсилаються електронною поштою із зазначенням прізвища, імені, по батькові та адреси особи, яка їх подає протягом 1 року з дати опублікування повідомлення про його проведення.
5 Місцезнаходження та адреса електронної пошти організатора громадського обговорення, за якими можна отримати консультації з питання, що винесено на громадське обговорення – Шполянська міська рада, м. Шпола, вул. Лозуватська, 60, e-mail: shpvo@ukr.net.
Запрошуємо усіх бажаючих взяти участь у обговоренні питання щодо зміни типу Надточаївської гімназії Шполянської міської ради об’єднаної територіальної громади Черкаської області у Надточаївську початкову школу Шполянської міської ради об’єднаної територіальної громади Черкаської області. Проєкт рішення завантажити
№ 3. Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення щодо розгляду питання про зміну назв об’єктів топоніміки Шполянської міської громади (опубліковано 04.05.2022)
Запрошуємо залучитись до обговорення пропозицій щодо перейменування вулиць та провулків Шполянської міської громади, яке проводиться з метою увічнення пам’яті видатних діячів, подій та борців за відстоювання прав та свобод громадян України, відзначення подвигу, героїзму та стійкості громадян, проявлених у захисті міст під час відсічі збройної агресії російської федерації проти України, враховуючи дію воєнного стану, запровадженого державою у зв’язку з військовою агресією росії проти України.
Громадське обговорення проводиться Шполянською міською радою об’єднаної територіальної громади відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.10.2012 № 989 «Про затвердження Порядку проведення громадського обговорення під час розгляду питань про присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності, які за ними закріплені, об’єктам права власності, які належать фізичним особам, імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій».
Пропозиція щодо перейменування вулиць та провулків Шполянської міської громади внесена робочою групою щодо дерусифікації об’єктів топоніміки громади.
Зауваження та пропозиції подаються протягом 30 календарних днів з моменту оприлюднення даного повідомлення на поштову адресу: вул. Лозуватська, 59, м.Шпола, та на електронну пошту: shpola-rada@ukr.net. (із 04 травня по 03 червня 2022 року).
Відповідальною особою за проведення громадського обговорення є керуюча справами виконавчого комітету міської ради Герус Тетяна Борисівна.
Результати громадського обговорення будуть оприлюднені на офіційному сайті Шполянської міської ради об’єднаної територіальної громади.
Перелік назв об’єктів топоніміки, які запропоновані
для перейменування в м.Шпола
№п/п | назва | Пропонована назва для перейменування |
1. | 40-річчя Перемоги | Патріотична, Героїв Маріуполя |
2. | Гагаріна | Леоніда Каденюка, Данила Нарбута |
3. | Жуковського | Петра Дорошенка, Валерія Лобановського, Наукова |
4. | І.Фефера | Василя Стуса, Давида Черкаського, Володимира Івасюка |
5. | Каландирця | Ігоря Сікорського, Михайла Остроградського |
6. | Карбишева | Івана Лютого-Лютенка |
7. | Комарова | Романа Шухевича, Героїв України |
8. | Кутузова | Семена Гризла, Захисників України |
9. | Лазарєва | Стрітенська, Михайла Вербицького |
10. | Лермонтова | Дмитра Павличка |
11. | Ломоносова | Михайла Драгоманова, Степана Бандери |
12. | Лютнева | Віталія Кучерявого |
13. | Нахімова | Холодноярська, Миколи Міхновського |
14. | Некрасова | Михайла Слабошпицького, Джохара Дудаєва |
15. | Перемоги | Героїв Чорнобиля, Левка Лук’яненка |
16. | Попова | Олександра Маньківського |
17. | Пушкіна | Миколи Зерова, Леся Курбаса |
18. | Разіна | Нескорених, Мирослава Скорика |
19. | Суворова | Григорія Сковороди, Січових Стрільців |
20. | Танкістів | Добровольців, Петра Болбочана |
21. | Гвардійська | Гайдамацька, Звитяжна |
22. | Толстого | Миколи Садовського, Тобілевичів, Івана Білика |
23. | Тургєнєва | Остапа Вишні, Мирослава Поповича |
24. | Ушакова | Василя Сухомлинського, Миколи Томенка |
25. | Ушинського | Олега Ремінного |
26. | Фоміна | Андрія Малишка, Василя Стефаника |
27. | Чайковського | Романа Дульнєва |
28. | Челюскіна | Івана Мазепи, Трипільська |
29. | Черняхівського | Павла Скоропадського, Івана Сірка |
30. | Чехова | Соломії Крушельницької, Павла Чубинського |
31. | Шолохова | Миколи Леонтовича, Івана Миколайчука |
32. | Щедріна | Катерини Білокур, Марії Приймаченко, Данила Галицького |
33. | Валі Котика | Коліївщини |
Перелік назв об’єктів топоніміки, які запропоновані
для перейменування в населених пунктах громади
№п/п | Нас.пункт | назва | Пропонована назва для перейменування |
1 | Бурти | 40-річчя Перемоги | Незалежності |
Провул.Пушкіна | Дружби | ||
9 Травня | Вишнева | ||
2 | Васильків | Центральна | Євгенія Лисенка |
Перемоги
+ провулок |
Захисників України | ||
Кооперативна | Незалежності | ||
Провулок
8 Березня |
Мальовничий | ||
4 | Георгіївка | Гагаріна | Сонячна |
5 | Капустине | Гагаріна | Захисників України |
6 | Лебедин | Кооперативна | Яблунева |
Тракторна | Іллі Коливая | ||
Партизанська | Ярослава Мудрого | ||
Лермонтова | Волонтерська | ||
Перемоги | Сонячна | ||
Лютнева | Малинова | ||
Гагаріна | Зоряна | ||
Декабристів | Краєвидна | ||
Орлова | Григорія Сковороди | ||
7 | Лозуватка | Чехова | Олега Комиза |
Гагаріна | Степана Бандери, В’ячеслава Чорновола | ||
8 | Сигнаївка | Пушкіна | Лесі Українки |
Гагаріна | Шкільна | ||
Шевельова
+ провулок |
Вишнева | ||
Повстанська | Зелена | ||
Суворова | Миру | ||
Бугаївка | Калинова | ||
9 | Скотареве | Кушнова | Івана Носача |
Провул. Лютневий | Ярослава Новосільського | ||
10 | Соболівка | Шолохова | Калинова |
11 | Топильна | 16-ї стрілкової дивізії | Кобзаря |
Черняховського | Цегельна | ||
Л-та Куканова | Калинова | ||
12 | Мар’янівка | Кооперативна | Сонячна |
№ 2. Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення
Найменування організатора громадського обговорення – Шполянська міська рада ОТГ.
З 7 вересня по 07 жовтня 2021 року відповідно до розпорядження міського голови від 7 вересня 2021 року № 189-р «Про проведення громадського обговорення проєкту Стратегії розвитку Шполянської міської об’єднаної територіальної громади на період 2021-2027рр.» проводяться громадські обговорення стратегічних та операційних цілей розвитку Шполянської ОТГ до 2027 року.
Під час консультацій, спрямованих на знайомство з Вашою думкою щодо проекту документа, ми розраховуємо на Ваші зауваження, коментарі та пропозиції, які дозволять доповнити або розширити пропозиції щодо можливих напрямків розвитку громади, включаючи конкретні заходи виконання Стратегії розвитку.
Нам важливо почути думки кожного мешканця громади, який хоче долучитись до публічного громадського обговорення, з приводу стратегічних напрямів та цілей, що визначені у Документі (Завантажити). Тому розміщуємо основну інформацію у нас на сайті: (http://shpola-otg.gov.ua/). Крім цього, текст можна отримати у Шполянській міській раді (відділ правового забезпечення та інвестиційного розвитку) та в адміністративних будинках старост населених пунктів громади. Просимо Вас до 07 жовтня 2021 року на електронну адресу shpola-rada@ukr.net надсилати свої зауваження чи пропозиції із зазначенням контактних даних згідно Додатку (Завантажити). Також зауваження та пропозиції приймаються у Шполянській міській раді (відділ правового забезпечення та інвестиційного розвитку каб. № 10).
В подальшому усі зібрані матеріали будуть опрацьовані та систематизовані у єдиний документ на окремому засіданні Робочої групи з розробки Стратегії.
Нагадаємо, що підготовка цього важливого документу відбувалась за участю депутатів, представників місцевих підприємств, приватних підприємців, громадських активістів, працівників органів місцевого самоврядування.
У результаті роботи зі стратегічного планування розвитку Шполянська ОТГ отримає документ, завдяки якому зможе раціонально організувати свою діяльність та стратегічно розподілити ресурси.
№ 1. Інформаційне повідомлення
про проведення громадського обговорення щодо реорганізації Надточаївського навчально-виховного комплексу «Заклад дошкільної освіти – загальноосвітня школа І-ІІ ступенів» Шполянської міської ради об’єднаної територіальної громади Черкаської області у Надточаївську початкову школу Шполянської міської ради об’єднаної територіальної громади Черкаської області
Щорічно освітніми експертами Програми “U-LEAD з Європою” розраховується індекс фінансової спроможності шкільної освітньої мережі територіальних громад, який показує, наскільки реальна мережа громад відповідає моделі, фінансування якої забезпечує держава. На сьогодні Надточаївська школа не відповідає вимогам щодо наповнюваності класів, яка для нашої громади на 2021 рік розрахована на рівні 14,5 учнів. Розрахункова наповнюваність класів визначається з урахуванням кількості населення та щільності його проживання і є основною складовою у розрахунку субвенції з державного бюджету, яка передбачена, виключно, на заробітну плату педагогічних працівників. Тобто, освітня субвенція до бюджету Шполянської громади надходить тільки на ті класи, де наповнюваність становить більше 14,5 учнів. Всі інші класи з кількістю менше 14,5 учнів утримуються за рахунок власного бюджету громади.
Зараз в Надточаївській школі навчається 35 учнів: В першому класі – 4 учні, в другому класі – 2, третьому класі – 4, четвертому класі – 5, п’ятому класі – 2, шостому класі – 5, у сьомому-2, восьмому, девятому – по 3 учнів у кожному. У основній школі лише 4 та 6 клас відповідає мінімальному рівню наповнюваності. Для того щоб Надточаївська школа відповідала вимогам по наповнюваності класів, загальна кількість учнів у школі повинна становити не менше 130 учнів. Враховуючи те, що державна освітня субвенція покриває лише заробітну плату педагогічного персоналу, громада за рахунок місцевого бюджету фінансує комунальні послуги та утримання технічного персоналу. Варто зауважити, що ОТГ витрачає значні кошти на опалення напівпорожніх приміщень школи, які для прикладу, громаді ефективніше спрямувати на проекти розвитку чи енергоефективні заходи.
Значна видаткова частина бюджету Шполянської територіальної громади використовується на забезпечення надання освітніх послуг. Вартість утримання одного учня в Надточаївській школі становить понад 88 тис. грн. на рік (до розрахунку взято заробітну плату працівників, оплату енергоносіїв, придбання предметів та матеріалів, оплата послуг та інше). В той же час, в середньому по громаді, видатки на одного учня становлять близько 26 тис. грн. на рік.
Дійсно, кошти, що витрачаються на утримання Надточаївської школи, а це 3 093 747 грн. в рік, з яких 2 656 561 грн. іде на оплату праці, можна використати на покращення соціальної сфери, придбання сучасного обладнання для амбулаторії, або ж витратити їх на розвиток інфраструктури села, співфінансування соціальних проектів тощо.
Головне у закладі освіти – це якість знань, рівень підготовки учнів, вміння набувати навиків спілкування в колективі однолітків, вчитися здобувати лідерські навики, мати можливість повноцінного розвитку своїх здібностей та творчої майстерності. Бо тільки у конкурентному учнівському середовищі у дітей є мотивація до кращих результатів у навчанні.
Педагогічні працівники, що працюють у малокомплектних школах суттєво програють своїм колегам з тих загальноосвітніх закладів громади, де у класах середня наповнюваність відповідає нормативним вимогам, адже однією із проблем таких шкіл є викладання декількох фахових предметів одним вчителем одночасно. Аби досягнути високих результатів якісної освіти варто задуматись, чи зможе, наприклад, вчитель математики дати повноцінні знання з англійської мови, вчитель початкових класів – з фізики, вчитель біології – з трудового навчання?
Але у Надточаївській школі є ще одна проблема – учні основної школи, тобто, п’ятого, сьомого класу – 2 учні, восьмого, дев’ятого класу – 3 учні, навчаються за індивідуальною формою. Відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту» і до фінансових нормативів, якщо в класі менше 5 дітей, діє індивідуальна форма навчання — це один із способів навчальної діяльності, який забезпечується педагогічними працівниками за місцем проживання учнів (удома). Проте навчаючись на індивідуальній формі дитина у 4-5 разів більше втрачає навчальні години, ніж у класі з більшою наповнюваністю. Як правило, протягом тижня у школі учень працює на 32 уроках, а при індивідуальному навчанні усі предмети викладаються на 8 уроках.
Тож, учні Надточаївської школи п’ятого, сьомого, восьмого, дев’ятого класів мають навчатися по одній або по дві години у день. І кожна година ділиться по 10 – 15 хвилин на окремий предмет: 10 хвилин української мови, 10 хвилин м