У роботу служби зайнятості протягом останніх років впроваджено ряд нових сервісів щодо надання послуг населенню та роботодавцям, зокрема, електронні кабінети пошукача роботи та роботодавця. Також клієнти служби зайнятості мають можливість презентувати себе у створених відеорезюме та відеопрезентаціях. Водночас є можливість зарекомендувати себе роботодавцю у форматі он-лайн співбесіди.
У практику роботи впроваджено новий сервіс «електронна черга» для пошукачів роботи, за допомогою якого кожен бажаючий може самостійно, не витрачаючи зайвого часу, записатись на індивідуальний прийом до фахівця будь-якої філії та центру зайнятості України.
Минулого року в роботу служби зайнятості запроваджено новий механізм в обслуговуванні клієнтів, які шукають роботу, а саме профілювання безробітних на засадах кейс-менеджменту, що передбачає індивідуальний підхід до кожної людини з урахуванням досвіду її роботи, потенціалу, а також рівня мотивації до працевлаштування.
Але для повноцінного досягнення головної мети – якнайшвидшого працевлаштування, з січня 2019 року реалізовується новий проект – інститут кар’єрних радників, який створено задля надання допомоги клієнту впродовж усього процесу пошуку роботи, впровадження в службі зайнятості єдиного куратора для безробітних.
Функціональні обов’язки кар’єрних радників полягають у:
– наданні допомоги громадянам усвідомити свої сильні особистісні якості, самостійно визначити наявні конкурентні переваги, зокрема здібності, навички та складання індивідуального плану надання послуг або плану працевлаштування;
– навчанні громадян самостійно здійснювати пошук роботи, готуватися до співбесіди, підготувати резюме;
– підтримці клієнтів у прийнятті рішень, пов‘язаних з кар’єрою (наприклад, консультування з розроблення довгострокового плану професійного зростання), мотивації задля досягнення визначених цілей, навчанні клієнтів долати психологічні перешкоди та спонуканні їх проявляти активну та відповідальну позицію;
– наданні клієнтам інформації про умови проходження формального чи неформального професійного навчання, про переваги самостійного навчання та перелік суб‘єктів освітньої діяльності. Але не завжди сприяння у працевлаштуванні з боку кар‘єрних радників може супроводжуватись організацією формального навчання, оскільки більшість клієнтів служби зайнятості вже мають професійну чи вищу освіту, тому кар‘єрні радники повинні об‘єктивно оцінити необхідність тривалого навчання. У таких випадках іноді буває достатньо посприяти у розвитку “м’яких” компетентностей особи – комунікабельності, ініціативності, персональної відповідальності. Також саме кар’єрний радник може порадити клієнтові скористатися сучасними освітніми пропозиціями. Але направлення особи на здобуття нової формальної освіти має стати винятком, а не постійним правилом, оскільки завданням кар‘єрного радника є не навчання, а працевлаштування громадянина;
– веденні ефективного моніторингу надання послуг для “професійних” безробітних (клієнтів, які тільки користуються можливостями статусу безробітного, і незацікавлені у працевлаштуванні).
Кар‘єрні радники, насамперед, покликані надавати послуги та нести відповідальність за сприяння у працевлаштуванні, виходячи з інтересів клієнта. При наданні послуг кар‘єрний радник повинен бути ланкою між клієнтом та потенційним роботодавцем. Тому ключовим показником ефективності їх роботи є швидкість та якість працевлаштування особи.
Для того щоб спеціалісти служби, які будуть виконувати функції кар’єрних радників, були висококомпетентними та надавали якісні послуги клієнтам на Черкащині на базі обласного центру зайнятості поводяться відповідні тренінги для участю фахівців філій та базових центрів зайнятості області. До проведення тренінгів залучаються представники Інституту підготовки кадрів Державної служби зайнятості (Центрального апарату) та фахівці обласного центру зайнятості, які пройшли фахове навчання.
Окрім старту інституту кар’єрних радників, Державна служба зайнятості (Центральний апарат) започаткувала програму навчання та адаптації співробітників до нового порядку обслуговування клієнтів служби. Кожен фахівець зможе не лише оволодіти навичками, необхідними для виконання функцій реєстратора та кар’єрного радника, а й впливати на розвиток власної компетентності, формуючи план професійного розвитку.