Інформація для пільговиків: що варто знати про монетизацію пільг на оплату житлово-комунальних послуг

  1. Які зміни започатковані у наданні пільг на оплату житлово-комунальних послуг з жовтня поточного року?

 

Починаючи з 1 жовтня 2019 року діє новий механізм виплати пільг на оплату житлово-комунальних послуг. Пільги надаються у грошовій готівковій або безготівковій формі.

 

  1. Як отримати монетизовану пільгу на оплату житлово-комунальних послуг готівкою?

Пільговикам, які з 1 до 15 жовтня, як це передбачено діючим порядком, подали до управлінь соцзахисту відповідну заяву, пільги виплачуватимуться готівкою у спосіб виплати, зазначений у заяві (через банківські установи або виплатні об’єкти АТ “Укрпошта”).

Термін отримання коштів за жовтень: з 4 по 25 листопада.

 

Важливо! Наступний термін подачі заяв з 1 до 15 травня – в такому разі пільги готівкою надаватимуться з початку неопалювального періоду.

 

  1. Який механізм надання пільги на оплату житлово-комунальних послуг у безготівковій формі?

Пільги у грошовій безготівковій формі призначаються без звернення пільговика.

Кошти за надані пільги у безготівковій формі (в межах загальної суми пільг, визначених законодавством) перераховуються надавачам послуг через АТ “Ощадбанк” щомісячно до 18 числа наступного місяця (за жовтень – до 18 листопада), у встановленій законодавством послідовності: опалення, гаряче водопостачання, централізоване водопостачання та водовідведення, електропостачання, газопостачання для приготування їжі та підігріву води, вивезення побутових відходів, послуги з управління багатоквартирним будинком.

 

Важливо! Заощаджені кошти можна буде отримати за підсумками опалювального сезону (раз на рік) по залишкам, які утворилися станом на 1 червня через АТ “Ощадбанк”.

 

  1. Як відбуватиметься пільгова оплата житлово-комунальних послуг у безготівковій формі?

Все відбуватиметься автоматично. Щомісяця надавачі комунальних послуг для АТ “Ощадбанк” формуватимуть он-лайн платіжку пільговика. Банк згідно з наданою інформацією перераховуватиме їм пільгу.

Про зазначені розміри пільги та скільки залишається заплатити за комуналку, АТ “Ощадбанк” одразу інформуватиме пільговика смс-повідомленням. Оплата за комунальні послуги проводиться безпосередньо пільговиком після отримання смс-повідомлення.

До сплати буде сума за конкретну послугу (послуги), у разі, якщо перерахована у визначеній послідовності загальна сума пільги не покрила вартість фактично спожитих послуг. Тобто сума, яку необхідно доплатити пільговику по кожному виду послуг, буде зазначена в смс-повідомленні.

 

Наприклад:

 Зразок смс-повідомлення

 

Зміст смсповідомлення

Пільга 1651 грн. 40 коп.– загальний розмір пільги

Водопостачання – 38,60 грн.

Суми за послуги,

які необхідно

пільговику сплатити

самостійно

Електропостачання – 84,00 грн.

Газопостачання – 67,53 грн.

Послуга з управління

багатоквартирним будинком

(квартплата) – 86,72 грн.

Розрахована в межах норм, сума пільги на оплату всіх житлово-комунальних послуг для учасника бойових дій становить – 1651,40 грн.* (це загальна сума пільгової знижки у розмірі 75% за всіма видами послуг, якими користується пільговик, в межах соціальної норми).

Оскільки пільга нарахована у розмірі 1651,40 грн., а плата за опалення складає 1250 гривень, то сума за опалення буде перерахована у повному обсязі за рахунок пільги.

За гаряче водопостачання сума нарахувань складає 290 гривень – вона також буде покрита за рахунок пільги у повному обсязі.

Далі залишок коштів буде перераховано не в повному обсязі.

Якщо за холодне водопостачання нараховано 150 гривень – за рахунок пільги буде оплачено 111,40 гривень, 38,60 гривень необхідно буде доплатити самостійно пільговику.

Інші послуги – холодне водопостачання та водовідведення електропостачання, газопостачання на плиту, вивіз сміття, управління будинком пільговик оплачує самостійно.

Відслідкувати інформацію про розмір нарахованої допомоги, перелік комунальних послуг, які сплачені за рахунок цих коштів та залишок на рахунку громадяни також можна у персональному кабінеті. Консультації щодо користування кабінетом можна отримати у контакт-центрі «Ощадбанку» за тел.: 0 800 210 800.


Щоправда, мати можливість у будь-який момент перевірити нараховані державою кошти матимуть змогу не всі: принаймні, люди без доступу в інтернет точно не зможуть цього зробити.

Для того, щоб зайти у персональний кабінет «Ощадбанку», потрібно:
1.Зайти на сайт «Ощадбанку»

2.Справа вверху обрати «Інші розділи»

3.Далі – обрати «Безготівкова монетизація»

4.Заповнити вхідні дані

5.Натиснути «увійти вперше»

*Звертаємо увагу, що у кожному конкретному випадку розмір суми пільг залежить від розміру пільгової знижки, визначеної законодавством, кількості членів сім’ї пільговика, на яких поширюється пільга, а також переліку послуг, якими користується пільговик та розміру опалювальної площі житла.

 

Звертаємо увагу! Для громадян, які використовують, природний газ або електричну енергію (для індивідуального опалення), опалювальний період для надання пільг та субсидій установлюється з 16 жовтня до 15 квітня включно.

 

Наголошуємо! Пільговики зобов’язані щомісяця сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми пільги, перерахованої на підприємства-надавачі послуг або виплаченої готівкою.

 

Надання додаткової інформації проводиться:

 

з питань щодо спожитих послуг, нарахованих сум за послуги, розміру заборгованості (переплати) – підприємствами-надавачами комунальних послуг.

з питань щодо перерахування банком коштів за надані пільги організаціям-надавачам комунальних послуг – АТ “Ощадбанк”: (контакт-центр 0 800 210 800);

з питань щодо призначення та визначення розміру пільг – управліннями соціального захисту населення, за місцем отримання пільг.

Поділитись: