Увага! Відбулися зміни у сфері державної реєстрації прав та реєстрації бізнесу

2 листопада 2019 року відбулися зміни у сфері державної реєстрації прав та реєстрації бізнесу, тож які новації чекають на громадян.

У сфері державної реєстрації прав відбулися такі зміни:

– державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя за місцезнаходженням нерухомого майна;

– заява на проведення реєстраційних дій та оригінали документів, необхідних для проведення таких дій, можуть подаватися у паперовій або електронній формі;

– заява на проведення реєстраційних дій в електронній формі подається за умови підписання її заявником з використанням засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри;

– у разі подання заяви уповноваженою на те особою державним реєстратором встановлюється обсяг повноважень такої особи на підставі документа, що підтверджує її повноваження діяти від імені іншої особи.

Для цілей проведення реєстраційних дій документом, що підтверджує повноваження діяти від імені іншої особи, є документ, що підтверджує повноваження законного представника особи, нотаріально посвідчена довіреність або відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про особу, яка уповноважена діяти від імені юридичної особи.

Дійсність довіреності, нотаріально посвідченої відповідно до законодавства України, перевіряється за допомогою Єдиного реєстру довіреностей;

– про подання/отримання заяви на проведення реєстраційних дій державний реєстратор за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав невідкладно повідомляє власника об’єкта нерухомого майна, щодо якого подано заяву, а також відповідного користувача, обтяжувала.

 

Представників бізнесу та державних реєстраторів юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців очікують такі зміни: 

– державна реєстрація фізичних осіб – підприємців на підставі документів, поданих у паперовій та електронній формі, а також державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, на підставі документів, поданих в електронній формі, проводиться незалежно від їх місця знаходження;

– зміни до Єдиного державного реєстру, пов’язані з відчуженням частки у статутному капіталі юридичної особи та у результаті видачі свідоцтва про право на спадщину на частку у статутному капіталі будуть вчинятись виключно нотаріусом, яким вчинено відповідну нотаріальну дію одразу після вчинення такої нотаріальної дії. Цей принцип діятиме відносно всіх організаційно-правових форм юридичних осіб крім акціонерних товариств, товариств з обмеженою відповідальністю та товариств з додатковою відповідальністю;

– нотаріальне засвідчення справжності підпису не поширюватиметься на державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що вносяться на підставі документів, створених на порталі електронних сервісів та підписані з використанням засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри;

– у разі якщо документи для проведення реєстраційних дій подаватимуться представником за довіреністю, вона обов’язково повинна бути нотаріально посвідченою.

Крім того, внесено зміни в організаційну систему державної реєстрації, виключивши з неї акредитованих суб’єктів державної реєстрації.

Всі зазначені нововведення визначаються Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту права власності», від 03.10.2019 № 159 – IX, яким, зокрема, вносяться зміни до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 № 1952 – IV та до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 № 755-IV.

 

Більш детальніше за посиланням https://admin-portal.ck.gov.ua/info/news/942/details?LanguageId=0

Поділитись:
Перейти до вмісту