7 жовтня 2016 року рішенням Черкаської обласної ради затверджено обласну цільову програму «Інноваційні школи Черкащини” на період до 2020 року», спрямовану на створення належних умов для діяльності інноваційних шкіл Черкаської області щодо забезпечення якісної освіти учнів, яка відповідає світовим, зокрема – європейським, стандартам. Згідно наказу управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації від 05.05.2017 №119 «Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі загальноосвітніх навчальних закладів-учасників цільової обласної програми «Інноваційні школи Черкащини»» 29-ти закладам загальної середньої освіти надано статус експериментальних навчальних закладів регіонального рівня. До їх кількості за результатами конкурсного відбору потрапив Шполянський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 – ліцей». На ІІ етапі Програми, що стартував у ІІ півріччі 2017 року, покращувалася матеріально-технічна база шкіл-учасниць Програми з урахуванням досягнень науки і техніки на основі використання новітніх комп’ютерних технологій та інших сучасних засобів навчання, реалізовувалися інноваційними школами Черкащини перспективні моделі і програми свого розвитку відповідно до затверджених кошторисів, а з метою моніторингу та аналізу проміжних результатів було заплановано проведення щорічних громадських звітів. Знайомство з результатами роботи інноваційної школи було організовано у формі оглядової екскурсії. Відповідно до спільного проекту Міністерства освіти і науки України та Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України зі створення нового освітнього середовища «Новий освітній простір» НВК отримав три інтерактивні комплекси з приладами та сучасним цифровим обладнанням (так звані лабораторії Ейнштейна) для кабінетів фізики, хімії, біології, тож учасники звіту з непідробним інтересом переглянули фрагменти уроків, які провели вчительки Тетяна Браславська, Тетяна Шевченко та Людмила Шевченко. Гості переконалися у важливості формування початкових знань за допомогою сучасних засобів навчання з фізики (ноутбук, інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, цифрове вимірювальне обладнання, лабораторне обладнання) хімії (ноутбук, інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, цифрове вимірювальне обладнання, лабораторне обладнання) та біології (ноутбук, інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, цифровий мікроскоп, цифрове вимірювальне обладнання, лабораторне обладнання), уміння використовувати інформаційно-комунікаційні технології для ефективного розв’язання нетипових завдань та створення власних проектів. Як і в минулому році, найбільшу зацікавленість батьків викликало спілкування з дітьми, які навчаються за науково-педагогічним проектом «Інтелект України».
Наступний екскурсійний об’єкт, що привернув увагу, – це перші та другі класи, у яких учні роблять перші кроки у впровадженні ключової реформи Міністерства освіти і науки України- Нової української школи. Оглянувши освітнє середовище, поспілкувавшись з першокласниками, які в цей час будували нові фігурки з безкоштовно отриманих школою наборів «Шість цеглинок» та «LEGO Play Box», переконалися, що саме від об’єднавчих зусиль залежатиме, наскільки якісною буде реформа початкової освіти. Значна увага в Шполянському НВК №2- ліцеї приділяється розвиткові творчих здібностей учнів. Інноваційна школа сьогодні активно співпрацює з комунальними закладами позашкільної освіти громади, розвиваються власні осередки позаурочної роботи з учнями. Щотижня, наприклад, на базі ліцею працюють педагоги Шполянського центру науково-технічної творчості учнівської молоді: директорка Лілія Усик, керівники гуртків Майя Варяниця, Юлія Меркотан, які вивчають з дівчаками та хлопчиками, виховательками груп подовженого дня різні види технічної творчості й винахідництва. Учасники звіту завітали на одне з таких занять, де діти виготовляли новорічні магнітики, а потім ознайомилися з роботою шкільного гуртка під керівництвом учительки образотворчого мистецтва й обслуговуючої праці Алли Джаваги. Вправні старшокласниці якраз малювали дивовижні картини різними видами національного декоративного розпису. Для всебічного розвитку учнів школи, виховання їх інженерних здібностей заклад отримав у жовтні 2017 року комплект конструкторів Lego на суму близько 400 тис. грн. Було виділено кабінет, проведено його обладнання. За кошти Шполянської міської ради придбано нещодавно придбано нове поле для цьогорічного сезону «CITY SHAPER – формуй місто» на суму 6800 грн. На базі НВК створено 2 команди: початкової школи та учнів 5-9 класів, які нині готуються взяти участь в Черкаському регіональному фестивалі з робототехніки, який пройде в січні 2020 року. Про те, як готуються до нових змагань, розповіли учні, які відвідують заняття з робототехніки під керівництвом учителів- тренерів Лариси Шкарбан, Бориса Ховряка. У відремонтованій і утепленій за кошти міського бюджету спортивній залі теж було гамірно в цей день. Тут проводилися тренування вихованців гуртка з волейболу під керівництвом учителя Руслана Плосконоса, а також заняття єдиного на Шполянщині гуртка «Юні друзі прикордонників», створеного шість років тому з ініціативи вчителя Василя Фуркала. У ході шкільної екскурсії батьки, педагоги дізналися про роботу географічного товариства «Горизонт», яке очолює вчителька Світлана Стецька, театрального гуртка під керівництвом педагога Валентини Колодньої, клубів за інтересами учнів, яких обєднали вчителька зарубіжної літератури Тетяна Небянська, практичний психолог Олена Ткаченко. Про те, як завдяки встановленим у кабінетах сучасним комп’ютерам і телевізорам мають можливість сьогодні значно розширювати подачу навчальної інформації за допомогою кольору, графіки, звуку, цифрової відеотехніки, позбавлятися монотонності й робити урок привабливим та сучасним, розповіли вчительки Ірина Цяпкало, Катерина Сімон, Галина Дрізд, Світлана Чорна. Майже двадцять років в НВК успішно діє орган учнівського самоврядування – Держава Юних Мислителів і Активістів (ДЮМА), роботу якої спрямовує молодий педагог Ліна Халамей. Наступним етапом громадського звіту став концерт творчо обдарованих учнів. Свої пісенні, танцювальні номери подарували юні вокалісти, вихованці зразкового аматорського колективу-студії сучасного танцю «Еліт» під керівництвом вчительки хореографії Лесі Осадчук, учні школи-вихованці ансамблів баяністів і гітаристів Шполянської диятчої школи мистецтв, які навчаються у викладачів Людмили Мошкової, Ольги і Дар’ї Георгієвих. Системний характер носить і науково-проектна діяльність ліцею, який у 2019 році взяв участь у трьох значущих проектах: перший проект «Компола», який проходив під егідою Міністерства екології та природних ресурсів України, Міністерства освіти і науки України, громадської організації «Україна без сміття» та Соса-Соla Foundation. Відрадно, що саме ліцей серед 200 шкіл-переможців України був нагороджений компостером для компостування відходів шкільної їдальні. З початку навчального року на території закладу було встановлено цей пластиковий бак і тепер відходи поступово перетворюються на органічне добриво, яке в подальшому буде використовуватися для підживлення дерев та квітів; другий проект «Роздільне сміття», люб’язно надані контейнери від громадської організації «Україна без сміття», які встановлено в НВК. Відтепер місія закладу – навчити дітей відповідальній культурі поводження з відходами і зупинити захоронення сміття на звалищах; третій проект «БББЗ – безкоштовний, безпечний, батарейковий збір». З ініціативи очільниці громадської організації «За розвиток Шполянщини» Ірини Ткаченко 14 листопада 2019 року в школі відбулася презентація цього проекту та встановлено спеціальний контейнер для збору використаних батарейок. Відтепер учні матимуть чудову можливість правильно утилізувати використані батарейки і таким чином допомагатимуть покращувати екологічну ситуацію в громаді. «Відрадно, що засновник постійно цікавиться потребами закладу, а позиція міського голови Кравченка С.В. – усе для дітей – є пріоритетною. Участь в обласній цільовій програмі «Інноваційні школи Черкащини» дає змогу суттєво підвищити конкурентоспроможність школи і в повній мірі реалізувати проблему, над якою працює педагогічний колектив,– «Формування конкурентної моделі випускника НУШ», – сказав Олександр Гончар, завершуючи громадський звіт. |