У Шполянській громаді розпочато процес оптимізації закладів загальної середньої освіти
Що ж спонукає нині говорити про нову мережу?
Перший чинник – це нормативна база. Не за горами 2027 рік, коли завершиться запланована реформа й функціонуватимуть початкова (1-4 класи), базова школа (5-9 класи) та старша школа (ліцеї) для учнів 10-12 класів, яких повинно бути не менше двох класів за трьома профілями навчання.
Другий чинник- низька народжуваність дітей як у місті, так і в селах громади, унаслідок чого зменшується кількість учнів у класах та в групах у дитячих садках.
Третя причина зумовлюєтья тим, що із 2017 року фінансування ліцеїв, гімназій в цілому залежить від спроможностей бюджетів органів місцевого самоврядування, адже держава оплачує лише заробітну плату із нарахуваннями педагогічних працівників шкіл.
З метою вивчення питання формування мережі закладів освіти, що відповідає потребам населення в наданні якісних освітніх послуг із врахуванням соціальних, географічних та економічних умов, приведення її у відповідність Законам України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», а також раціонального використання бюджетних коштів, передбачених на галузь освіти, у міській раді утворено робочу групу.
Днями проведено перше засідання, на якому розпочато процес прогнозування ефективної освітньої мережі у Шполянській громаді. Учасниками діалогу стали в.о.міського голови Олег Кошовий, депутати міської ради, керівники шкіл, фахівці міської ради, дотичні до професійного й продуктивного планування ефективних змін в освіті.
На сучасному етапі освіта має сприяти, а не гальмувати розвиток громади, а без оптимізації не буде ефективності, одним із фундаментів якої є поліпшення матеріально-технічної бази, що значною мірою впливає на покращення якості освіти учнів у повноцінних класах, обладнаних кабінетах, счасних їдальнях, спортивних залах.
Як буде насправді – стане відомо згодом, – наголосив у ході засідання робочої групи в.о. міського голови Олег Кошовий. – Сьогодні ми лише стали на шлях роз’яснювальної роботи. Попереду – спільні діалоги з педагогами, батьками, згуртований пошук виважених рішень, у центрі уваги яких – якісні знання здорових дітей нашої громади як запоруки гідного майбутнього України.