Напередодні весняних канікул відбулася нарада керівників закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО) Шполянської міської ради. Під час заходу розглянуто найбільш важливі питання, які стосуються організації освіти в нашій громаді.
Відкриваючи нараду, заступник міського голови Ірина Каландирець наголосила на тому, що нині в галузі освіти як на загальнодержавному, так і на місцевому рівні відбуваються зміни, що є закономірними та невідворотними, — це закриття малокомплектних ЗЗСО і укрупнення за рахунок них інших, які мають більшу кількість учнів. Причин тому є багато, але головні з них — низька народжуваність у сільській місцевості, виїзд дітей за кордон тощо. Важливе значення також має обсяг державної субвенції, яка виділяється на заклади освіти.
Відповідно до постанови КМУ від 05.03.2024 № 245 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 6 і від 27 грудня 2017 р. № 1088» за рахунок субвенції не здійснюється фінансування закладів загальної середньої освіти (крім закладів початкової школи), кількість учнів у яких становить:
Головний спеціаліст відділу бухгалтерського обліку та фінансової звітності Шполянської міської ради ОТГ Яна Панчук розповіла про можливі зміни у штатних розписах ЗЗСО, пов’язані із зменшенням кількості учнів та, відповідно, кількості класів.
Отже, відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 06.12.2010 року №1205 «Про затвердження Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти», формування штатів ЗЗСО передбачається з урахуванням контингенту їх учнів, кількості класів, режиму роботи, площ та санітарного стану приміщень, будівель і споруд. У зв’язку зі зміною контингенту учнів та класів станом на 01.09.2024 року (планова мережа учнів та класів) у бік зменшення виникає необхідність у коригуванні штатних одиниць.
Зменшення штатних одиниць передбачається в таких ЗЗСО нашої громади: Шполянський №2, Водянський, Лозуватський, Мар’янівський імені Михайла Слабошпицького, Терешківський ліцеї.
Також Яна Панчук розповіла про формування обсягів освітньої субвенції для місцевих бюджетів на 2024 рік. Вона повідомила про те, що 08.03.2024 року прийнято розпорядження КМУ №211-р «Про перерозподіл обсягу освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам у 2024 році», відповідно до якого обсяг освітньої субвенції для виплати заробітної плати вчителям ЗЗСО нашої громади на 2024 року суттєво зменшено.
Начальник відділу освіти Оксана Різник ознайомила присутніх із рішенням 52-ї сесії Шполянської міської ради «Про затвердження Плану трансформації мережі закладів загальної середньої освіти Шполянської міської територіальної громади на період до 2027 року та плану заходів щодо створення профільного ліцею», а також представила детальний аналіз демографічної ситуації, що впливає на перспективу трансформації мережі ЗЗСО у Шполянській міській територіальній громаді.
Начальник відділу освіти наголосила на тому, що зазначений процес може бути подекуди болісним, незрозумілим і може наштовхнутися на нерозуміння чи несприйняття з боку педагогічних працівників, батьків, учнів. Важливо проводити відповідні роз’яснення, що це не забаганка органів місцевого самоврядування, а загальнонаціональна тенденція, викликана реаліями сьогодення.
Доповідачка не оминула увагою й питання створення на базі Шполянського ліцею №3 профільного (академічного) ліцею. Вона детально обґрунтувала це рішення, підкріпивши його беззаперечними фактами, як то: зручне місцерозташування (центр міста) і підвіз дітей, наявність огорожі (що є однією з вимог безпеки до таких закладів освіти), відповідна матеріально-технічна база (2 комп’ютерні класи; триває робота зі створення 3-го такого класу), 2 спортивні зали, хореографічний зал, футбольне поле зі штучним покриттям, створено 6 інклюзивних класів для учнів з особливим освітніми потребами та організовано відповідні умови для навчання), проектна потужність — 960 учнів, можливість організувати (за потреби) пансіонат. У ліцеї є власне укриття, розраховане на певну кількість учнів. Також у розпорядженні ліцею — укриття на території колишньої меблевої фабрики та поліклініки, що дає можливість створити безпечні умови для учнів. Увазі присутніх була представлена дорожня карта підвозу здобувачів освіти та педагогів до відповідних ЗЗСО.
Про правила коректного оформлення ділової документації керівникам ЗЗСО нагадала керуюча справами виконавчого комітету Тетяна Герус, наголосивши на деяких важливих деталях оформлення таких паперів, уточнила, які конструкції та словосполучення краще вживати в діловому листуванні, а яких варто уникати.