ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням сесії
Шполянської міської ради ОТГ
від 11.05.2018року № 18-10/VIII
ПРАВИЛА
розміщення зовнішньої реклами в населених
пунктах Шполянської міської ради
об’єднаної територіальної громади.
Ці Правила регулюють правові відносини, що виникають у зв’язку з розміщенням зовнішньої реклами в населених пунктах Шполянської МР ОТГ, та визначають порядок надання дозволів на розміщення такої реклами.
Дія Правил поширюється на всі підприємства, установи та організації незалежно від форми власності, а також фізичних осіб – підприємців, які здійснюють діяльність у сфері зовнішньої реклами в населених пунктах Шполянської МР ОТГ.
алея – дорога в парку, саду, сквері, лісопарку, на бульварі, обсаджена, як правило, з обох боків деревами та чагарниками;
виконавчий орган ради – виконавчий комітет Шполянської МР ОТГ;
дозвіл – документ установленої форми, виданий розповсюджувачу зовнішньої реклами на підставі рішення виконавчого органу міської ради ОТГ, який дає право на розміщення зовнішньої реклами на певний строк та у певному місці;
зовнішня реклама – реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях – рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг;
місце розташування рекламного засобу – площа зовнішньої поверхні будинку, споруди, елемента вуличного обладнання або відведеної території на відкритій місцевості у межах населених пунктах, що надається розповсюджувачу зовнішньої реклами в тимчасове користування власником або уповноваженим ним органом (особою);
пішохідна доріжка – елемент дороги, призначений для руху пішоходів, облаштований у її межах чи поза нею і позначений дорожнім знаком;
спеціальні конструкції – тимчасові та стаціонарні рекламні засоби (світлові та несвітлові, наземні та неназемні (повітряні), плоскі та об’ємні стенди, щити, панно, транспаранти, троли, таблички, короби, механічні, динамічні, електронні табло, екрани, панелі, тумби, складні просторові конструкції, аеростати, повітряні кулі тощо), які використовуються для розміщення реклами;
вивіска чи табличка – елемент на будинку, будівлі або споруді з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать такій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщений на зовнішній поверхні будинку, будівлі або споруди не вище першого поверху або на поверсі, де розташовується власне чи надане у користування особі приміщення (крім, випадків, коли суб’єкту господарювання належить на праві власності або користування вся будівля або споруда), біля входу у таке приміщення, який не є рекламою.
Інші терміни застосовуються у значенні, наведеному в Законі України “Про рекламу”.
Справляння плати за видачу зазначених дозволів виконавчими органами сільських, селищних, міських рад забороняється.
У процесі регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами робочим органом залучаються на громадських засадах представники галузевих рад підприємців, об’єднань громадян та об’єднань підприємств, які провадять діяльність у сфері реклами.
розгляд заяв розповсюджувачів зовнішньої реклами на надання дозволу, внесення змін у дозвіл, переоформлення дозволу та продовження строку його дії;
надання у разі потреби розповсюджувачам зовнішньої реклами архітектурно-планувальних завдань на опрацювання проектно-технічної документації для розташування складних (дахових) рекламних засобів;
прийняття рішення про встановлення пріоритету заявника на місце розташування рекламного засобу, продовження строку, на який встановлено зазначений пріоритет, або про відмову в установленні такого пріоритету;
підготовка проекту рішення виконавчого органу ради щодо надання дозволу чи про відмову у його наданні;
видача дозволу на підставі рішення виконавчого органу ради;
ведення інформаційного банку даних місць розташування рекламних засобів, плану їх розміщення та надання в установленому порядку інформації для оновлення даних містобудівного кадастру населених пунктів;
подання територіальним органам спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі матеріалів про порушення порядку розповсюдження та розміщення реклами;
підготовка і подання виконавчому органу ради пропозицій щодо розмірів плати за надання послуг робочим органом на підставі калькуляції витрат для прийняття відповідного рішення.
Робочий орган здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.
фотокартка або комп’ютерний макет місця (розміром не менш як 6 х 9 сантиметрів), на якому планується розташування рекламного засобу, та ескіз рекламного засобу з конструктивним рішенням;
копія свідоцтва про державну реєстрацію заявника як юридичної особи або фізичної особи – підприємця.
Робочий орган протягом п’яти днів з дати реєстрації заяви перевіряє місце розташування рекламного засобу, зазначене у заяві, на предмет наявності на це місце пріоритету іншого заявника або надання на заявлене місце зареєстрованого в установленому порядку дозволу. Після перевірки місця керівник робочого органу приймає рішення про встановлення за заявником пріоритету на заявлене місце або про відмову у встановленні пріоритету. У разі прийняття рішення про встановлення пріоритету робочий орган видає заявнику для оформлення два примірники дозволу за формою згідно з додатком 3 та визначає заінтересовані органи (особи), з якими необхідно їх погодити.
У разі прийняття рішення про відмову у встановленні пріоритету робочий орган протягом трьох днів надсилає заявникові вмотивовану відповідь із зазначенням дати встановлення пріоритету іншого заявника на заявлене місце розташування рекламного засобу або дати і номера рішення виконавчого органу ради про надання дозволу на заявлене місце іншій особі та повертає всі подані заявником документи.
Строк встановлення пріоритету на місце розташування рекламного засобу може бути продовжений керівником робочого органу не більш як на три місяці у разі:
продовження строку оформлення дозволу у зв’язку з потребою виконання архітектурно-планувальних робіт та розроблення проектно-технічної документації;
письмового звернення заявника щодо продовження строку оформлення дозволу.
У разі продовження строку оформлення дозволу з підстав, передбачених абзацами третім і четвертим цього пункту, робочий орган письмово повідомляє про це заявника.
Відмова у встановленні пріоритету, продовженні строку, на який встановлено зазначений пріоритет, може бути оскаржена у порядку, встановленому законодавством.
Інформація про подані заяви та встановлені робочим органом пріоритети є відкритою і повинна надаватися будь-якій особі за її письмовою заявою.
У разі прийняття керівником робочого органу рішення про встановлення пріоритету заявника на місце розташування рекламного засобу, яке перебуває в комунальній власності, заявник протягом трьох днів укладає договір на тимчасове користування цим місцем.
Протягом строку, передбаченого абзацами першим – третім пункту 11 цих Правил, щомісяця справляється плата за тимчасове користування місцем, що перебуває в комунальній власності, в розмірі 25 відсотків плати, встановленої органами місцевого самоврядування.
У разі продовження строку оформлення дозволу відповідно до абзацу четвертого пункту 11 цих Правил, щомісячна плата за тимчасове користування місцем, що перебуває в комунальній власності, справляється в розмірі 100 відсотків плати, встановленої органами місцевого самоврядування.
Протягом п’яти днів з дати прийняття керівником робочого органу рішення про встановлення пріоритету заявника на місце розташування рекламного засобу, продовження строку, на який встановлено зазначений пріоритет, заявник подає робочому органу копію укладеного ним договору на тимчасове користування місцем та копію документа, що підтверджує внесення відповідної плати.
Плата за тимчасове користування місцем, що перебуває в комунальній власності, зараховується до бюджету територіальної громади.
Перелік документів для надання дозволу є вичерпним.
На вимогу робочого органу дозвіл погоджується з:
Уповноваженим підрозділом Національної поліції – у разі розміщення зовнішньої реклами на перехрестях, біля дорожніх знаків, світлофорів, пішохідних переходів та зупинок транспорту загального користування;
відповідним центральним або місцевим органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини та об’єктів природно-заповідного фонду – у разі розміщення зовнішньої реклами на пам’ятках історії та архітектури, в межах зон охорони таких пам’яток і в межах об’єктів природно-заповідного фонду;
утримувачем інженерних комунікацій – у разі розміщення зовнішньої реклами в межах охоронних зон цих комунікацій.
Зазначені в абзацах першому, третьому – п’ятому цього пункту органи та особи погоджують дозвіл протягом п’яти робочих днів з дати звернення заявника.
Перелік органів та осіб, з якими погоджується дозвіл, є вичерпним. Погодження дійсне протягом строку дії дозволу.
Відмова у погодженні дозволу може бути оскаржена у порядку, встановленому законодавством.
У разі прийняття рішення про надання дозволу керівник робочого органу протягом п’яти робочих днів підписує обидва примірники дозволу та скріплює їх печаткою робочого органу.
Перший примірник дозволу видається заявникові, а другий – залишається робочому органу для обліку та контролю. Видача дозволу реєструється в журналі реєстрації.
Рішення про відмову у наданні дозволу надсилається робочим органом заявникові протягом п’яти днів з дати його прийняття.
оформлення поданих документів не відповідає встановленим вимогам;
у поданих документах виявлені завідомо неправдиві відомості.
Перелік підстав для відмови у наданні дозволу є вичерпним.
Рішення про відмову у наданні дозволу може бути оскаржене в порядку, встановленому законодавством.
До заяви додається:
технічна характеристика змін у технологічній схемі рекламного засобу;
фотокартка рекламного засобу та ескіз із конструктивним рішенням.
Робочий орган протягом не більш як п’ятнадцяти робочих днів з дати реєстрації заяви розглядає її і вносить відповідні зміни у дозвіл.
Відмова у зміні технологічної схеми рекламного засобу може бути оскаржена у порядку, встановленому законодавством.
Відшкодування витрат, пов’язаних з демонтажем та монтажем рекламного засобу на новому місці, здійснюється відповідно до договору з власником місця розташування рекламного засобу.
Плата за надання робочим органом послуг, пов’язаних із зміною місця розташування рекламного засобу, не справляється. Строк дії дозволу продовжується на час, необхідний для вирішення питання про надання рівноцінного місця. Після закінчення реконструкції, ремонту, будівництва на місці розташування рекламного засобу розповсюджувач зовнішньої реклами має пріоритетне право на розташування рекламного засобу на попередньому місці.
У такому ж порядку продовжується строк дії дозволів, наданих до набрання чинності цими Правилами.
Відмова у продовженні строку дії дозволу може бути оскаржена у порядку, встановленому законодавством.
Особа, яка набула право власності на рекламний засіб або орендувала його, протягом одного місяця з дня виникнення права власності (користування) рекламним засобом звертається до робочого органу із заявою у довільній формі про переоформлення дозволу.
До заяви додається:
документ, який засвідчує право власності (користування) на рекламний засіб;
оригінал зареєстрованого дозволу;
письмове погодження власника місця розташування рекламного засобу або уповноваженого ним органу (особи);
копія свідоцтва про державну реєстрацію заявника як юридичної особи або фізичної особи – підприємця;
банківські реквізити, ідентифікаційний код юридичної особи або ідентифікаційний номер фізичної особи платників податків, зборів та інших обов’язкових платежів.
У разі відсутності зауважень до поданих заявником документів керівник робочого органу протягом п’яти робочих днів з дати подання заяви вносить відповідні зміни у дозвіл.
Переоформлення дозволу фіксується в журналі реєстрації.
Відмова у переоформленні дозволу може бути оскаржена у порядку, встановленому законодавством.
Перелік підстав для скасування дозволу є вичерпним.
Рішення про скасування дозволу фіксується в журналі реєстрації та надсилається робочим органом розповсюджувачу зовнішньої реклами.
Рішення про скасування дозволу може бути оскаржене у порядку, встановленому законодавством.
розміщуватися з додержанням вимог техніки безпеки, зазначених у пунктах 38–41 цих Правил;
розміщуватися із забезпеченням видимості дорожніх знаків, світлофорів, перехресть, пішохідних переходів, зупинок транспорту загального користування та не відтворювати зображення дорожніх знаків;
освітлення зовнішньої реклами не повинно засліплювати учасників дорожнього руху, а також не повинно освітлювати квартири житлових будинків;
фундамент наземної зовнішньої реклами, що виступає над поверхнею землі, може бути декоративно оформлений;
на опорах наземної зовнішньої реклами, що розміщується вздовж проїжджої частини вулиць і доріг, за вимогою уповноваженого підрозділу Національної поліції наноситься вертикальна дорожня розмітка із світлоповертаючих матеріалів заввишки до 2 метрів від поверхні землі;
нижній край зовнішньої реклами, що розміщується над проїжджою частиною вулиць і доріг, у тому числі на мостах, естакадах тощо, повинен розташовуватися на висоті не менш як 5 метрів від поверхні дорожнього покриття;
у місцях, де проїжджа частина вулиці межує з цоколями будівель або огорожами, зовнішня реклама може розміщуватися в одну з фасадами будівель або огорожами лінію.
на пішохідних доріжках та алеях, якщо це перешкоджає вільному руху пішоходів;
у населених пунктах на висоті менш як 5 метрів від поверхні дорожнього покриття, якщо їх рекламна поверхня виступає за межі краю проїжджої частини.
Перелік обмежень та заборон щодо розміщення зовнішньої реклами, встановлений пунктами 34-37 цих Правил, є вичерпним.
У разі невиконання цієї вимоги орган, який здійснює контроль, подає інформацію спеціально уповноваженому органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
повинні розміщуватися без втручання у несучі конструкції, легко демонтуватися, щоб не створювати перешкод під час робіт, пов’язаних з експлуатацією та ремонтом будівель і споруд, на яких вони розміщуються;
не повинні відтворювати зображення дорожніх знаків;
не повинні розміщуватися на будинках або спорудах – об’єктах незавершеного будівництва;
площа поверхні не повинна перевищувати 3 кв. метрів.
Забороняється вимагати від суб’єктів господарювання будь-які документи для розміщення вивісок чи табличок, не передбачені законодавством.
припинення юридичної особи або припинення діяльності фізичної особи – підприємця;
невідповідності розміщення вивіски чи таблички вимогам щодо її розміщення, наданим у визначенні, та архітектурним вимогам, державним нормам, стандартам і правилам, санітарним нормам;
порушення благоустрою території.
Розміщені вивіски чи таблички підлягають демонтажу за рахунок коштів юридичних осіб або фізичних осіб – підприємців, якими вони були встановлені.
МіМіському голові
__________________________ від гр.________________________
(П.І.Б)
__________________________
(адреса місця проживання)
ЗАЯВА
Відповідно до статті 7 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» прошу видати ________________________________
____________________________________________________________________
(назва документа)
____________________________________________________________________
(об’єкт, на який видається документ)
________________________________________________________________________________________________________________________________________
(місцезнаходження (адреса) об’єкта на який видається документ)
________________________________________________________________________________________________________________________________________
(вид діяльності згідно КВЕД)
________________________________________________________________________________________________________________________________________
(у давальному відмінку повне найменування юридичної особи / П.І.П. фізичної особи – підприємця)
________________________________________________________________________________________________________________________________________
(ідентифікаційний код згідно ЄДРПОУ, ідентифікаційний номер фізичної особи – підприємця, платника податків та інших обов’язкових платежів)
________________________________________________________________________________________________________________________________________
(П.І.П. керівника юридичної особи / фізичної особи – підприємця / уповноваженої особи)
________________________________________________________________________________________________________________________________________
(місце знаходження юридичної особи/ місце проживання фізичної особи – підприємця)
____________________ ____________________
(телефон)
«_______»__________________20___р. ______________________________________(підпис керівника юридичної особи / фізичної особи – підприємця, уповноваженої особи)
Документи, що додаються до заяви:_______________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
Заповнюється адміністратором:
«_____»___________20___р.
(дата надходження заяви)
________________________ (підпис)
|
Реєстраційний номер _______________________
__________________________________________
|
ЖУРНАЛ
реєстрації заяв та дозволів на розміщення зовнішньої реклами
Реєстраційний номер заяви | Дата подання | Для юридичної особи – повне найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код, для фізичної особи – прізвище, ім’я та по батькові, паспортні дані, ідентифікаційний номер та місце проживання | Кількість сторінок у поданих документах | Підпис особи, на яку покладено реєстрація документів | Підпис заявника | Дата прийняття рішення про встановлення пріоритету заявника на місце розташування рекламного засобу, про продовження строку, на який встановлено зазначений пріоритет, або про відмову у його встановленні | Дата і номер видачі дозволу на розміщення зовнішньої реклами, строку дії, дата і номер рішення про відмову у наданні дозволу | Результати розгляду заяв на продовження строку дії, або переоформлення дозволу | Дата і номер рішення про скасування дозволу | |||
Керівник робочого органу | _________________ | ______________________ | ||||||||||
(підпис) | (ініціали та прізвище) | |||||||||||
|
Виданий ____________ р. на підставі рішення _______________________________________
(дата видачі)
_________________________________________________________________________________
(виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, дата і номер рішення)
_____________________________________________________________________________
(для юридичної особи – повне найменування розповсюджувача зовнішньої реклами, для фізичної
_____________________________________________________________________________
особи – прізвище, ім’я та по батькові)
_____________________________________________________________________________
(місцезнаходження (місце проживання), номер телефону (телефаксу), банківські реквізити,
_____________________________________________________________________________
ідентифікаційний код (номер)
Адреса місця розташування рекламного засобу____________________________________
_____________________________________________________________________________
Характеристика (в тому числі технічна) рекламного засобу _____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
(вид, розміри, площа місця розташування рекламного засобу)
Фотокартка або комп’ютерний макет місця з фраґментом місцевості (розміром не менш як 6 х 9 сантиметрів), на якому планується розташування рекламного засобу
Ескіз з конструктивним рішенням рекламного засобу |
Топогеодезичний знімок місцевості (М 1:500) з прив’язкою місця розташування рекламного засобу |
Відповідальний за топогеодезичне знімання | _______ __________________ М. П. (підпис) (ініціали та прізвище) |
Погоджувальна частина
_____________________________________________________________________________
(для юридичної особи – повне найменування, підпис керівника, для фізичної особи – прізвище,
_____________________________________________________________________________
ім’я та по батькові, паспортні дані)
М. П.
_______________________ (підпис уповноваженої особи) |
___________________________ (ініціали та прізвище) |
М. П.
Уповноважений підрозділ Національної поліції у разі розміщення зовнішньої реклами на перехрестях, біля дорожніх знаків, світлофорів, біля дорожніх переходів та зупинок транспорту загального користування
_______________________ (підпис уповноваженої особи) |
___________________________ (ініціали та прізвище) |
центральний або місцевий орган виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини та об’єктів природно-заповідного фонду у разі розміщення зовнішньої реклами на пам’ятках історії і архітектури та в межах зон охорони пам’яток національного або місцевого значення, у межах об’єктів природно-заповідного фонду
_______________________ (підпис уповноваженої особи) |
___________________________ (ініціали та прізвище) |
утримувач інженерних комунікацій у разі розміщення зовнішньої реклами в межах охоронних зон зазначених комунікацій
_______________________ (підпис уповноваженої особи) |
___________________________ (ініціали та прізвище) |
Строк дії дозволу з _____ | до ___________ |
Продовжено з ________ | до ___________ |
Продовжено з ________ | до ___________ |
Продовжено з ________ | до ___________ |
Керівник робочого органу | ___________ (підпис) |
____________________ (ініціали та прізвище) |
М. П.
Фотокартка місця (розміром не менш як 6 х 9 сантиметрів) після розташування на ньому рекламного засобу
Керівник робочого органу | ___________ (підпис) |
____________________ (ініціали та прізвище) |
М. П.
Додаток 4 |
____________ р. N _____________
Видана розповсюджувачу зовнішньої реклами _____________________________________
_____________________________________________________________________________
(для юридичної особи повне найменування, для фізичної особи – прізвище, ім’я та по батькові)
про те, що від нього разом із заявою ______________________________________________
(вхідний номер, дата реєстрації в журналі реєстрації заяв та
_____________________________________________________________________________
дозволів на розміщення зовнішньої реклами)
одержано такі документи _______________________________________________________
(перелік документів
_____________________________________________________________________________
із зазначенням сторінок і кількості примірників)
Керівник робочого органу | ___________ (підпис) |
____________________ (ініціали та прізвище) |
М. П.
ПОРЯДОК
визначення розміру плати за тимчасове користування місцем
розташування рекламних засобів в населених пунктах
Шполянської МР ОТГ
Розмір плати за тимчасове користування місцем розташування рекламного засобу не може встановлюватися залежно від змісту реклами.
– до розрахунків платежів за встановлений пріоритет на місце розташування рекламного засобу;
– до розрахунків платежів за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів.
– 25% належної після установки рекламного засобу плати на місяць, але не більше трьох місяців з дати встановлення пріоритету на місце розташування рекламного засобу;
– 100% належної після установки рекламного засобу плати на місяць, по закінченню трьох місяців з дати отримання рішення про пріоритет на місце розташування рекламного засобу.
Для неназемного та недахового рекламного засобу площа місця дорівнює площі вертикальної проекції цього засобу на уявну паралельну їй площину. У розрахунок місця, задіяного для розміщення наземного рекламного засобу, включаються всі частини рекламної конструкції, що знаходяться вище рівня землі, в т.ч. фундаментні плити («подушки»).
П = Бр × S, де:
П – річна плата за тимчасове користування місцем розміщення об’єкта зовнішньої реклами;
Бр – базовий розмір плати за 1 м2 площі місця розташування рекламного засобу, що становить – 5% від розміру мінімальної заробітної плати (встановлений на день видачі дозволу).
S – площа місця розташування рекламного засобу, що визначається відповідно до пункту 6 цього Порядку.
У разі користування місцем розміщення зовнішньої реклами більше або менше одного року, річна плата (П) ділиться на 12 і перемножується на коефіцієнт терміну користування місцем (відповідна кількість місяців)